Återställning av lösenord via verifierad kontaktinformation
För att kunna återställa och välja ett nytt lösenord via denna funktionalitet krävs att du i förväg matat in och verifierat kontaktuppgifter. Detta kan du inte göra om du nu har glömt ditt lösenord eller lösenordet av annan anledning inte längre fungerar.
Ange nedan din användaridentitet (7-8 tecken utan “@lu.se” på slutet) och ange vilken e-postadress du tidigare har uppgett som privat e-postadres. En engångslänk kommer att skickas till den e-postadressen.
Systemet kommer även att skicka ut en engångskod till en mobiltelefon. Välj nedan mellan till din tjänstemobil eller till privat mobiltelefon. I fall du tidigare endast registrerat ett mobilnummer måste du välja det som finns registrerat för dig. Har du tidigare registrerat både tjänstemobilnummer och privat mobiltelefonnummer väljer du själv vilken telefon du vill skicka engångskoden till.
Öppna engångslänken du fått via mail och mata i formuläret som presenteras in engångskod du har fått till din mobiltelefon. Du ges därefter möjligheter att sätta ett nytt lösenord på ditt konto.
Skulle informationen som matas in i formuläret vara felaktigt kommer systemet av säkerhetsskäl inte lämna något detaljerat felmeddelande om vad som är fel utan vid upprepade misslyckade försök, var vänlig kontakta LU Servicedesk, +46 46 222 9000.
Privat mobil
Tjänstemobil